Noi reguli pentru transmiterea informațiilor pe piața de leasing operațional

Consiliul Concurenței a impus noi reguli privind promovarea informațiilor pe piața de leasing operațional, astfel încât companiile să nu își poată coordona comportamentul, evitând încălcarea normelor din domeniul concurenței.

Astfel, Asociaţia Societăţilor de Leasing Operațional (ASLO) și 14 companii s-au angajat să adopte un set de măsuri de conformare cu legislația din domeniul concurenței, care să asigure, în același timp, confidențialitatea colectării, prelucrării și distribuirii de informații privind activitatea de leasing operațional.

Aceste angajamente au fost asumate de cele 14 companii și ASLO pentru a elimina îngrijorările de natură concurențială din cadrul investigației derulate de Consiliul Concurenței privind o posibilă coordonarea a politicilor comerciale, prin fixarea preţului şi/sau împărţirea pieței, realizată printr-un schimb de informații referitoare la volumele realizate pe piață de fiecare societate de leasing operațional.

Astfel, din statutul asociației vor fi eliminate prevederile care impun obligativitatea furnizării datelor, informațiile urmând a fi puse la dispoziție de către companii în mod voluntar. Mai mult, doar dacă există minim cinci participanți, informațiile vor fi prelucrate și distribuite în formă agregată, care să nu permită identificarea companiei.

În același timp, atât companiile, cât și asociația s-au angajat să nu facă publice informații privind strategiile și politicile comerciale, reducându-se astfel riscurile unei posibile coordonări comportamentale între societățile de leasing operațional.

ASLO s-a angajat să publice pe pagina web rezultatele agregate obținute în urma colectării și prelucrării datelor de la companii, în acest fel, putând avea acces la informații și companiile care nu sunt membre ale asociației.

În general, schimbul de informaţii pe anumite pieţe poate fi util analizelor comparative, dar atunci când conține elemente cu grad mare de detaliu și individualizare, poate facilita coordonarea comportamentului companiilor, încălcând normele din domeniul concurenței.

Prin implementarea angajamentelor, informațiile de piață vor fi disponibile atât clienților și altor societăți active pe piață, cât și potențialilor concurenți, într-o formă care să reflecte condițiile de piață, reducându-se riscul creșterii nejustificate a transparenței.

Companiile care și-au asumat angajamente sunt Ald Automotive S.R.L., Arval Service Lease Romania S.R.L., Autotechnica Fleet Services S.R.L., BCR Fleet Management S.R.L., BT Operational Leasing S.A., Business Lease Romania S.R.L., Leaseplan Romania S.R.L., New Kopel România S.R.L., Porsche Mobility S.R.L., Premium Leasing S.R.L., RCI Finantare Romania S.R.L., Unicredit Leasing Fleet Management S.R.L., Alexandros Long Term Rental S.A., Finmedia S.R.L., precum și ASLO.

Consiliul Concurenței va monitoriza îndeplinirea angajamentelor, pe baza informațiilor transmise de către companii. În cazul în care nu își îndeplinesc angajamentele, autoritatea de concurență îi poate sancționa operatorii de pe piață cu amenzi de până la 10% din cifra de afaceri.

finnews

Recent Posts

30 de ani de BVB: Cum a devenit piața de capital un pilon strategic al economiei românești

Bursa de Valori București a sărbătorit pe 20 noiembrie 2025 trei decenii de la redeschidere,…

3 săptămâni ago

Finanțare mai ușoară pentru antreprenori: Libra Internet Bank și BID lansează noi instrumente de garantare

Libra Internet Bank și Banca de Investiții și Dezvoltare accelerează accesul la finanțare pentru antreprenorii…

o lună ago

BNR menține dobânda-cheie la 6,5% pe an

Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a decis, în ședința din 12…

o lună ago

Topul Firmelor Private 2025: Cele mai inovatoare și profitabile companii din România

IMM România a organizat luni, 10 noiembrie 2025, cea de-a 33-a ediție a Topului Național…

o lună ago

TEZAUR 2025: Titluri de stat cu dobânzi neimpozabile de până la 7,60%

Ministerul Finanțelor a lansat cea de-a unsprezecea ediție a Programului TEZAUR, oferind românilor o oportunitate…

o lună ago

Românii au cheltuit online peste 720 milioane RON de Black Friday 2025 – creștere de 9% față de anul trecut

Black Friday 2025 a confirmat încă o dată apetitul crescut al românilor pentru cumpărături online,…

o lună ago