FinNews

Rezultate financiare Libra Internet Bank: profit net de 238 milioane lei și o creștere a creditării cu 10%

Libra Internet Bank, membră a grupului american de investiții New Century Holdings, a obținut un profit net de 238,18 milioane lei în 2022, a atins 9,72 miliarde lei active nete și a reușit să mențină o rată scăzută a creditelor neperformante, de 1,16%, considerabil mai favorabil decât media pieței care s-a situat la un nivel de 2,65% la finalul anului. Nivelul record al profitului realizat de Libra Internet Bank în 2022 a fost atins în condițiile obținerii unei rentabilități a capitalului – ROE de 22,84% și o rentabilitate a activelor – ROA de 2,45%.

˶2022, al 25-lea an de funcționare al Libra Internet Bank, a fost și cel mai bun an din istoria noastră. Le mulțumim clienților pentru încrederea acordată și acționarilor, pentru sprijinirea permanentă a dezvoltării noastre. Suntem o echipă mai puternică și mai experimentată ca oricând și deținem toate atuurile care să ne asigure creșterea și în viitor˝, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Adjunct al Libra Internet Bank.

În cursul anului 2022, Libra Internet Bank a intensificat activitatea de finanțareși a încheiat anul cu un sold de credite nete de 6,01 miliarde lei (+10% față de anul precedent). Segmentele în care banca este specializată (profesii liberale, agribusiness și dezvoltare imobiliară) au reprezentat aproape două treimi din portofoliul de credite. În același timp, sursele atrase au crescut la 8,25 miliarde lei (+6,03% față de anul precedent). Mai mult decât atât, banca a continuat să pună accent pe eficientizarea proceselor și pe digitalizare, ceea ce a permis îmbunătățirea indicatorului costuri operaționale / venituri (cost to income) până 42,90%.

Totodată, banca a continuat proiectele de dezvoltare a tehnologiei bancare. 85% dintre investiții au fost realizate pentru echipamente și programe IT. Astfel, echipa IT a realizat, printr-un efort 100% in-house, upgrade-ul informatic al soluției de core-banking, precum și tranziția la tehnologia TAFJ, care permite creșterea vitezei de procesare și implementarea ultra-rapidă a tehnologiilor de ultimă generație, în beneficiul clienților și al partenerilor băncii. Pe parcursul anului, au fost de asemenea implementate 82 de proiecte RPA (Robotic Process Automation) și 7 proiecte AI (Artificial Intelligence).

Satisfacția clienților și angajaților a rămas o prioritate, Libra Internet Bank obținând din partea clienților săi un scor NPS (net promoter score) de peste 75 și fiind desemnată, pentru al treilea an consecutiv, ˶Cel mai bun angajator”, la categoria bănci și instituții financiare, conform platformei undelucram.ro. ”

finnews

Recent Posts

Bursa de Valori București a lansat BVB Arena – Un nou capitol pentru antreprenoriatul românesc

Într-o mișcare strategică menită să consolideze și să extindă suportul pentru companiile antreprenoriale românești, Bursa…

6 zile ago

Stabilitate și strategie: politica monetară a BNR în 2024

În cadrul ședinței Consiliului de Administrație al BNR din 4 aprilie 2024, au fost luate…

4 săptămâni ago

Salt Bank: Primul neobank românesc 100% a fost lansat astăzi

Salt Bank a fost lansată oficial pe piață, marcând începutul unei noi ere digitale. Diferențiindu-se…

4 săptămâni ago

CEC Bank: Rezultate financiare preliminare la 31 decembrie 2023

Într-un an marcat de transformare și adaptare la noile cerințe ale pieței financiare, CEC Bank…

o lună ago

Dezvoltarea și consolidarea sistemului financiar al Republicii Moldova: o perspectivă încurajatoare

În urma încheierii proiectului de twinning finanțat de Uniunea Europeană la Chișinău pe 19 martie…

o lună ago

TBI Bank înregistrează cel mai mare profit din istoria sa în 2023

TBI Bank, un nume binecunoscut în peisajul financiar al Europei de Sud-Est, a raportat rezultate…

2 luni ago