Black Friday 2025 a confirmat încă o dată apetitul crescut al românilor pentru cumpărături online, dar și maturizarea pieței de e-commerce din România. Conform datelor furnizate de PayU GPO România, liderul plăților online, în ziua de 7 noiembrie 2025 s-au înregistrat peste 1,31 milioane de tranzacții la comercianții care au participat la campania de Black Friday, cu o valoare totală ce a depășit 720 milioane RON. Comparativ cu ediția precedentă, volumul total al tranzacțiilor a crescut cu 9%, confirmând tendința ascendentă a comerțului digital în țară.
De asemenea, în minutul de aur al Black Friday 2025, PayU GPO România a procesat peste 11.000 de tranzacții, un record care arată viteza și capacitatea ridicată a infrastructurii digitale utilizate. Cea mai mare plată realizată în ziua campaniei a depășit valoarea de 85.000 RON, efectuată la ora 14:30 pentru produse din categoria eTail.
Valoarea medie pe tranzacție a fost de 546 RON, de trei ori mai mare decât media anuală, semn că românii au profitat de reduceri pentru a achiziționa produse de valoare mai mare, în special din categoriile IT&C, home & deco, cosmetice, FMCG și produse pentru copii. În același timp, valoarea medie a tranzacțiilor realizate în rate s-a ridicat la 945 RON, dublu față de media anuală. Plățile în rate au reprezentat 35% din totalul volumelor procesate, înregistrând o creștere de 18% comparativ cu Black Friday 2024.
Această evoluție semnificativă a plăților în rate arată faptul că tot mai mulți consumatori preferă flexibilitatea și siguranța oferite de soluțiile financiare moderne. Românii aleg să cumpere inteligent, să își gestioneze bugetele eficient și să profite de ofertele comercianților care permit plata în mai multe tranșe, fără costuri ascunse.
Un alt indicator important al maturității pieței de e-commerce îl reprezintă procentul tot mai mare de plăți realizate cu cardurile salvate. Peste 64% dintre tranzacțiile din Black Friday 2025 au fost efectuate prin această metodă, o creștere cu 17% față de anul precedent. Acest comportament confirmă încrederea crescută a consumatorilor în siguranța plăților digitale și preferința pentru procese rapide, cu un singur click.
Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România, a subliniat importanța acestor tendințe: „Black Friday 2025 demonstrează încă o dată că românii așteaptă cu entuziasm această zi, pregătindu-și din timp bugetele pentru cele mai bune oferte ale anului. Tot mai mulți aleg să cumpere planificat, profitând de ratele extinse și de confortul plăților rapide prin cardurile salvate. Aceste tendințe arată un grad tot mai mare de maturitate și încredere în comerțul online. Împreună cu partenerii noștri, am lucrat pentru ca experiența de cumpărare să fie rapidă, sigură și plăcută.”
Interesant este și faptul că 17% dintre tranzacțiile procesate de PayU GPO România în această ediție Black Friday au fost realizate cu carduri emise în afara țării, o creștere cu 13% față de 2024. Cele mai multe plăți internaționale au venit din Lituania, Regatul Unit și Belgia, ceea ce demonstrează extinderea și recunoașterea tot mai mare a comercianților români în afara granițelor.
PayU GPO România a organizat, cu ocazia Black Friday 2025, un eveniment live maraton transmis pe Facebook și YouTube, în care 20 de experți din domenii cheie ale e-commerce-ului au analizat trendurile, comportamentul consumatorilor și inovațiile din sectorul plăților digitale.
Compania, parte a grupului global PayU GPO prezent în peste 40 de țări, are o experiență de peste 20 de ani pe piața locală și contribuie activ la dezvoltarea ecosistemului de comerț electronic prin soluții inovatoare precum plata cu un singur click, plăți recurente, rambursări instant, Google Pay, Apple Pay, credite online de tip Buy Now, Pay Later sau Slice, marketplace și transferuri instant prin Visa Direct și MoneySend. Printre partenerii săi se numără branduri de top precum eMAG, Altex, FashionDays, Flanco, Orange și Vodafone.
Bursa de Valori București a sărbătorit pe 20 noiembrie 2025 trei decenii de la redeschidere,…
Libra Internet Bank și Banca de Investiții și Dezvoltare accelerează accesul la finanțare pentru antreprenorii…
Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a decis, în ședința din 12…
IMM România a organizat luni, 10 noiembrie 2025, cea de-a 33-a ediție a Topului Național…
Ministerul Finanțelor a lansat cea de-a unsprezecea ediție a Programului TEZAUR, oferind românilor o oportunitate…
Bursa de Valori București (BVB) marchează o nouă etapă importantă în dezvoltarea pieței de capital…