Piața de capital

Bursa de Valori București dă startul ediției a VI-a Made in Romania, program dedicat companiilor românești

Bursa de Valori București publică volumul „Made in Romania: 15 companii pentru creșterea economiei românești și poveștile lor de succes” care include poveștile companiilor finaliste în ediția a V-a Made in Romania, desfășurată în anul 2022.

Bursa de Valori București (BVB) lansează astăzi, 29 martie, cartea „Made in Romania: 15 companii pentru creșterea economiei românești și poveștile lor de succes”, care include poveștile antreprenoriale ale finaliștilor programului Made in Romania din anul 2022. Cele 15 companii finaliste în 2022 sunt: 5 to go, Agricloud, Agroland Business System, Antibiotice Iași, Code of Talent, Curtea Veche Publishing, Cyscale Systems, Deltamed, Digisign, dotLumen, FintechOS, IRUM, Merlin’s Beverages, Transavia și Zebrapay. Vă invităm să le citiți poveștile de succes în cartea publicată astăzi și disponibilă online pe www.investingromania.com.

Odată cu lansarea cărții „Made in Romania: 15 companii pentru creșterea economiei românești și poveștile lor de succes”, se marchează încheierea ediției a V-a și se dă startul celei de-a VI-a ediții Made in Romania, program care își propune să promoveze companiile antreprenoriale românești. Programul va continua sub sloganul “Conectăm capitalul cu ideile” și, ca în fiecare an, va oferi un cadru local de dezvoltare pentru aceste companii în care se va pune accent pe elaborarea strategiei de business, transparența, vizibilitatea, reputația și accesul la capitalul necesar pentru a duce compania la nivelul următor.

Data de 29 martie marchează și începutul perioadei de nominalizare a companiilor în programul Made in Romania, ediția a VI-a, care se va încheia pe 31 mai, perioadă în care companiile locale pot fi nominalizate pentru a intra în semifinala ediției de anul acesta și pentru a accesa toate beneficiile concepute pentru nevoile lor specifice. Nominalizarea companiilor se realizează pe site-ul proiectului Made in Romania www.investingromania.com, platformă care oferă, de asemenea, posibilitatea conectării directe a antreprenorilor cu investitori și consultanți, precum și cu alți antreprenori.
Ediția de anul acesta vine cu o noutate: va fi lansat podcastul Made in Romania prin care vor fi puși în lumina reflectoarelor finaliști și semifinaliști ai programului Made in Romania din toate edițiile de până acum. Podcastul va fi lansat în luna aprilie a acestui an și va avea o frecvență lunară.

„Programul Made in Romania este despre antreprenorii români, comunitatea formată în jurul companiilor românești și angajații care cred în companiile pe care le reprezintă. Prin acest program am reușit să descoperim, în acești cinci ani, companii și antreprenori care sunt dovada potențialului pe care românii îl au de a dezvolta concepte extraordinare și idei de afaceri care răspund nevoilor reale din piață, care contribuie la dezvoltarea economiei locale. Din 2017, pe scena Made in Romania am descoperit numeroase companii care își cimentează cu succes povestea la nivel local și care au creat bazele esențiale pentru a deveni lideri regionali. Scopul programului a rămas acela de a promova companiile românești care se bucură de premisele necesare pentru a înregistra performanțe și a inova domeniul în care activează și suntem siguri că și ediția de anul acesta va reflecta potențialul mediului antreprenorial din țara noastră” a declarat Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București.

„Credem în potențialul companiilor și antreprenorilor din România și de aceea căutăm în fiecare ediție să lărgim sfera beneficiilor pe care le oferim prin acest program, astfel încât să răspundem cât mai multor nevoi pe care le vedem în rândul finaliștilor din edițiile precedente. În acest sens, printre beneficii se numără accesul la workshop-urile pe care le susținem alături de experți din domenii conexe la nivel național, dedicate companiilor înscrise pe platforma Made in Romania. Alături de acestea, oferim accesul la seminarii gratuite dedicate angajaților companiilor finaliste și participarea la evenimente pentru top management și, nu în ultimul rând, prin intrarea în semifinala programului Made in Romania, companiile vor beneficia în mod direct de promovare extinsă atât pe întreg parcursul ediției, cât și ulterior. Tot din dorința de a oferi suport constant companiilor înscrise în program, lansăm anul acesta podcastul Made in Romania, reprezentând o nouă oportunitate oferită antreprenorilor de a spune povestea companiei lor”, a afirmat Adrian Tănase, CEO Bursa de Valori București.
Programul Made in Romania este structurat în mai multe etape, prima desfășurându-se în perioada 29 martie – 31 mai, în care antreprenorii, comunitatea formată în jurul companiilor, angajații și partenerii, dar și membrii Comitetului de Nominalizare pot înscrie în platforma www.investingromania.com compania în a cărei potențial cred. Pot fi nominalizate în program companii românești care au în structura acționariatului minim 51% persoane fizice/juridice rezidente, companii din toate industriile și de toate dimensiunile cu o condiție minimă de 3 ani de activitate sau ca în ultimul an raportat cifra de afaceri să fie de cel puțin 250.000 euro. Criteriile complete de eligibilitate se regăsesc în Ghidul programului Made in Romania.

În cea de-a doua etapă dedicată lunii iunie, se va desfășura perioada de selecție a 50 de companii semifinaliste realizată de către Comitetul de Nominalizare, urmată de perioada 3-31 iulie, în care publicul va vota compania favorită. Dintre cele 15 companii, votul publicului va determina primii 3 câștigători ai ediției din anul 2023. Pe data de 3 august va avea loc întâlnirea Juriului pentru desemnarea celorlalte 12 companii finaliste. În luna septembrie va fi organizată Gala de premiere a finalistelor Made in Romania 2023.

O altă etapă a programului, care va avea loc în perioada octombrie-noiembrie 2023 este dedicată Programului de mentorat Made in Romania, ediția a VI-a la care vor putea participa companiile finaliste și semifinaliste, companii nominalizate în ediția curentă sau care se înregistrează în platforma programului. Ultima etapă a ediției este reprezentată de redactarea cărții care conține poveștile de succes ale finalistelor din acest an, carte ce va fi lansată la începutul anului viitor.

Proiectul Made in Romania a fost lansat în 2017, iar cele 5 ediții au strâns peste 1.000 de companii care au fost nominalizate în programul Made in Romania și 20 de companii care au folosit instrumentele puse la dispoziție de Bursa de Valori București. Valoarea totală a celor 35 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la Bursa de Valori București derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 230 milioane de euro.